Home » Sinterklaas weetjes » Sint bij de Gruyter

Sint bij de Gruyter

De Gruyter:  Reclame / Brochure

Verzameling - reclame / brochure 

Gratis bij... 

Bron: Adv. 1: Zeeuwsch Dagblad / 1947 - Adv. 2: De Stem / 1948

Verzameling - Liedjesboekjes 

De Gruyter - 'Snoepje van de week'

Een ongekend naoorlogs succes was het ,, snoepje van de week ''
Bij het einde van de suikerdistributie in 1948 was , aldus Gerrit de Gruyter die verantwoordelijk was voor de reclame, een overschot aan
suiker vrij gekomen dat gebruikt werd voor snoepgoed.

De reclameafdeling van Arthur Klaue kwam nu op het idee om bij aankoop van een bepaald bedrag aan levensmiddelen een ,, snoepje ''
aan de kinderen te geven

Bij enkele guldens aan boodschappen was een zakje snoep met speelgoed voor tien cent verkrijgbaar.

Later werd het zakje snoep-met-speelgoed vervangen door uitsluitend een plastic speeltje of en andere leuke attractie zoals een knutsel-illustratie, een poppetje of een ander voorwerpje.

De kostprijs van het ,, het snoepje van de week '' mocht in het begin niet hoger zijn dan een halve cent.

De tekeningen en illustraties werden door de reclameafdeling ontworpen en in de eigen drukkerij vervaardigd

Bron tekst / Piet de Gruyter's wetenswaardigheden : www.pietdegruyter.nl

Advertenties - 'Snoepje van de week'

Verzameling - 'Snoepje van de week'

Verzameling - Toerenplaatje 

Verwijzing pagina